Skrivet av: pkollberg | 28 juni 2010

Fotboll

Jag är ingen stor fotbollsälskare, det vet alla som känner mig. Lagom till EM och VM tänds ett litet intresse, men jag är alltid hopplöst okunnig om vilka lag och spelare som gjort bra ifrån sig under mellanperioderna t ex. Men när kollegorna erbjöd mig att följa med på två matcher förra veckan slog jag ändå till. “Once in a lifetime” gäller ju rent krasst för en fotbollsvän svag i anden. Jag kommer förmodligen inte att ta mig till fler VM-matcher under livstiden om jag inte ånyo snubblar över dem. USA-Algeriet i Pretoria och Japan-Danmark i Rustenburg, onsdag och torsdag förra veckan. Fantastiska upplevelser, inte minst att sitta mitt i USA-klacken när USA gör mål i 91:a minuten och kvalificerar sig för slutspel. Tyvärr lite dystrare att vara danskvän dagen efter, dock. Alla klagar på vuvuzelorna. Och visst gör det rent fysiskt ont när ena öronproppen trillar ur och rullar iväg ner för läktaren mitt i andra halvlek. Men vad väntar man sig? Längtar man efter en stunds avkoppling med lugna, samlade medmänniskor går man väl inte på fotboll? Är det fest så är det. Och på något sätt ska det väl märkas att man inte har en kommunal musikskola i Sydafrika.


Svar

  1. Bästa VM-referatet hittills!
    Johan Esk kan snart se sig om efter nytt jobb. Framtidens ”ledar”skribent på DN Sport är urolog.

  2. Att du sitter på plats och hejar på Danmark i ett fotbolls-VM låter lika osannolikt som att jag skulle läsa hela Lukasevangeliet. Och att båda skull falla in samtidigt är lika osannolikt som att Bachs Air skulle vara orsakad av en sammanblandning av diverse molekyler för 4 miljarder år sedan följt av slumpvis förändringar i långa strängar med nukleinsyror. Fan tro’t!

  3. Historien är en historia om det oväntade.

  4. Tycker min broders version är ganska trovärdig, han kan fastna i fotbollstittande vid större mästerskap till hans familjs stora förtrytelse. Men enda sättet att få honom riktigt entusiastisk vore om Lasse Granqvist och Ralf Edström skulle suttit brevid och kommenterat


Lämna en kommentar

Kategorier